EN QUÈ CONSISTEIX?

EN QUÈ CONSISTEIX?

En què consisteix el projecte?

Aquest projecte es basa en una experiència prèvia d’un grup de mestres coordinats pel CEP de Menorca http://rondallaires.blogspot.com.es/

Aquest equip de mestres vam experimentar les avantatges del treball col·laboratiu. 
Previ a aquest projecte s'ha engegat un projecte en llengua anglesa que combina la necessitat comunicativa amb la literatura tant clàssica com de creació. Aquest projecte consistia en l’elaboració d’un conte multimèdia (en aquest cas en anglès) amb la col·laboració de diferents escoles. http://englishtalestic.blogspot.com.es/

Ara us oferim la possibilitat de treballar les matemàtiques a nivell col·laboratiu. 
No importa l'edat, la localització ni el nombre d'alumnes per aula,  ja que cada mestra/e pot muntar i organitzar les sessions com millor li convingui, només tenint present les dates de presentació de cada tasca.


IDEES PRINCIPALS: 

  •  Adreçat a grups d'alumnes d’infantil, primària i secundària.
  • Ús de les matemàtiques i les TIC de manera significativa i funcional.
  • Gaudir aprenent i aprendre gaudint.
  • Col·laboració entre les escoles per aconseguir un producte final (JOCS).




FUNCIONAMENT DEL PROJECTE


Usarem activitats matemàtiques per coneixer-nos i divertir-nos.

El projecte seguirà l’estructura de treball col·laboratiu, on tots hem de fer les tasques perquè el projecte tiri endavant i arribem a aconseguir l’objectiu.
Usarem eines TAC per comunicar-nos.

L’objectiu final serà la creació de jocs matemàtics multigrau per a  jugar-hi tots.

Té molta importància el seguiment i compromís amb el  calendari.

Importància del paper del MESTRE!!!!!!  Ha de fer de guia, escoltar les aportacions i participar com un membre més.

ACTIVITATS:


L'objectiu de les activitats és conèixer els alumnes a qui anirà adreçat el joc i l'espai de l'aula on podran col·locar-ho. 

Les escoles participants es donaran d’alta amb un correu google on aparegui només el nom de l’escola (no el nivell) i no hauran de fer cap presentació. Aquesta es farà mitjançant les activitats del projecte. 



Pensem que els protagonistes del projecte són els alumnes, per això hem de deixar-los que facin: en grups, parelles...


ACTIVITAT 1. L’ENIGMA.  En aquest enigma haurem de donar pistes perquè una altra escola ens descobreixi de quina classe som, o l’edat. D’aquesta manera les properes activitats ja podrem adaptar-les a les edats que ens toquin. Per a poder-ho fer us aconsellarem eines tic com presentacions, mapes d'idees...

ACTIVITAT 2. EL PROBLEMA. Inventar un problema per fer saber quants alumnes hi ha a la classe. La resposta ha de ser mitjançant una gràfica (pot ser de barres, circular…) de sexe. En  la primera part us aconsellarem fer un problema usant eines visuals: pot ser mitjançant un còmic, usant un avatar, un glogster...I per fer gràfiques podreu usar recursos interessant de la xarxa.

ACTIVITAT 3. PLÀNOL DE LA CLASSE. S’ha de construir el plànol de la classe i afegir un ERROR impossible que s’haurà de descobrir. Hi ha programes 2.0 que ens deixen construir espais interiors de manera fàcil i entenedora. L'escola que rebi el plànol haurà de trobar l'element equivocat i proposar un espai de l'aula on estaria bé poder jugar als jocs que vagin rebent.

ACTIVITAT 4. CREEM JOCS MATEMÀTICS. Inventarem un joc relacionat amb les matemàtiques (instruccions, material necessari, embalatge atraient…) i una llibreta o llibre virtual que s'haurà d'anar omplint a mida que el joc vagi viatjant.
Aquest joc serà enviat a una escola, i així cada escola rebrà un joc i es farà ronda fins que el joc original torni a l’escola que l’ha rebut el primer. A la llibreta/llibre digital cada escola es farà una fotografia amb el joc (quan el rep o jugant…) i farà un petit escrit amb la seva opinió, experiència…També pot fer un podcast amb les veus o algun vídeo.
Farem jocs multigrau i inclusius, que puguin jugar des de P5 fins a 6è i haurem de pensar en jocs que es puguin adaptar o amb instruccions diferenciades en el mateix joc. També podem convidar a altres companys de l’escola a que juguin amb nosaltres si el trobem massa difícil o fàcil pels nostres alumnes, d’aquesta manera també podem treballar de manera col·laboradora amb els companys de l’escola.

ACTIVITAT 5. CLOENDA. Fer una video-conferència per veure’ns les cares i donar-nos les gràcies, tot desitjant-nos bon estiu!


Posteriorment s'omplirà un formulari sobre el grau de satisfacció i les propostes de millora de cada grup.

TEMPORALITZACIÓ.

La idea seria poder començar el projecte l' 1 d'octubre.
Hem pensat en que cada activitat duri aproximadament 1 mes. Es tindrà en compte períodes de vacances i necessitats específiques durant el projecte. Podeu veure la temporalització a la pastanyeta "calendari de tasques"
L’activitat de cloenda seria 1 dia determinat cap a final de curs durant una sessió d’1 hora aprox.


ORGANITZACIÓ:


Imaginem que s’apunten 5 escoles (A,B,C,D,E):

ACT 1 ENIGMA
ACT. 2 PROBLEMA
ACT. 3 PLÀNOL
ACT 4 JOC
CREA/
CORREGEIX
RESOL
CREA/
CORREGEIX
RESOL
CREA/
CORREGEIX
RESOL
CREA/
CORREGEIX
RESOL
A
B
A
C
A
D
A
E
B
C
C
E
D
B
E
D
C
D
E
B
B
E
C
B
D
E
B
D
E
C
B
A
E
A
D
A
C
A
D
C

Després el joc que s’ha construït en l’activitat 4 va rotant per totes les escoles.


EINES:



Les eines per fer les activitats i comunicar-nos seran variades: usarem un blog on trobarem les tasques que haurem de fer i les penjarem en un sites. 
Usarem correu electrònic i us proposarem usar eines telemàtiques per dibuixar la classe, per fer gràfiques de barres...
Usarem una varietat de recursos que trobem a la xarxa, però sempre seran consells; mai obligatoris. Cada grup pot decidir fer les tasques com vulgui, però intentant (en la mesura possible) afegir eines TIC i TAC a la realització del projecte.
A l'apartat RACÓ DELS MESTRES trobareu tutorials i programes que podeu fer servir.

Per fer tot això cal una temporalització acurada i seguir el calendari establert, ja que la feina d'un grup implica l'inici de la feina del grup següent.


El blog central on penjarem les entrades disposa de pestanyes amb informacions que us poden servir: proposta didàctica, racó dels mestres...

NO dubteu a preguntar-nos qualsevol dubte!!
sandramarti4@gmail.com
rosasolerb@gmail.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada